Agile Dönüşümden Geçen Organizasyonların En Çok Kullandığı İkinci Yöntem Olan Kanban’ı Oyunlarla Deneyimleyerek Öğren!
Kanban, tahmin edilebilir ve sürdürülebilir bir sistem kurmak için teknikler sağlar. Oyunlaştırılmış Kanban eğitimi ile veriye dayalı (Evidence Based) evrimsel değişim modelini benimseyen, bilgiye dayalı ve yaratıcı çalışmalar için geliştirilen Agile Kanban’ın; felsefesi, prensipleri ve pratikleri hakkında bilgi sahibi olacaksın. Eğitimi tamamladıktan sonra Kanban’ı organizasyonunda uygulayabilir bir düzeye gelecek ve kuruluşundaki dönüşüme katkı sağlayabileceksin. Ayrıca, eğitim sonrasında ACM Agile tarafından verilen katılım sertifikasına da sahip olacaksın.
Sen de oyunlaştırılmış Kanban eğitimi ile günlük iş hayatındaki akışları nasıl daha öngörülebilir ve çalışabilir bir şekilde yöneteceğini eğlenceli bir şekilde öğrenmeye hazır mısın?
Neden ACM?
Eğitimin Amaçları
- Kanban hakkında başlangıç seviyede bilgi edinmek. (Sistemsel Düşünce yapısı, pull sistemleri, vb.)
- Kanban mekaniklerini takım bazında benimsemek ve nasıl uygulanacağını görmek
- Hangi Kanban metriklerinin tutulabileceğini ve nasıl yorumlanabileceğini öğrenmek
- İş akışını optimize ederek değeri maksimize etmek
- Organizasyon içerisinde Kaizen kültürünü oluşturmak
- İhtiyaca yönelik sistemi kurgulayarak eğitim sonrasında Kanban’ı uygulayabilir hale gelmek
Eğitim İçeriği
Oyunlaştırmanın ise beynin bilgiyi işleme ve depolamasını iyileştirdiği gösterilmiştir. ²
Oyunlaştırılmış Kanban eğitimi; Kanban metodu ile ilgili temel prensiplerin ve pratiklerin üzerine kurulur. Eğitimde; Mural üzerinde post-it’lerle dolu bir Kanban duvarı ile çalışmayı görselleştirme, akışı kontrol kartları ve akış şemaları ile ölçme ve yönetme konusunda uygulamalı deneyim kazanacaksın. Organizasyonunda bir Kanban sistemini nasıl tasarlayabileceğini ve inşa edeceğini deneyimleyerek öğreneceksin. 3 yarım günlük eğitim boyunca Kanban konusundaki teorik bilgini arttırırken örnek uygulamalar ile de öğrendiklerini pekiştireceksin.
- Kanban’ın anlamı
- Temel prensipler
- Ana pratikler
- Servis gözünden sisteme bakma
- Sistemsel Düşünce (Systems Thinking)
- Kanban sistemleri
- Görselleştirme
- “Pull” tabanlı sistem
- Kanban’da taahhüt/söz verme (Deffered Commitment)
- Kanban’da planlama ve iş alınması (Replenishment)
- Kanban’da ürün çıktısı (Decoupled Cadence)
- Müşteri ve sistem lead time değerleri
- Servis sınıflandırması (Classes of Service)
- Work-in-progress (WIP)
- Kuyruk Teoremi; Little Kuralı (Little’s Law)
- Kümülatif Akış Diyagramı (Cumulative Flow Diagram)
- Akış Verimi (Flow Efficiency)
- Kanban metrikleri
- İş akışı modellemesi
- Kanban sistemi tasarlanması
- İş tiplerinin belirlenmesi
- Servis sınıflarının belirlenmesi (Classes of Service)
- Kanban etkinlikleri / geri bildirim noktaları (Replenishment, Daily, Delivery Planning)
- Board görselleştirilmesi
- Board üzerinde iş kayıtları gösterimi
- Board örnekleri
GKT Eğitimini ACM’den Alan Şirketler
Eğitmeninle Tanış!
PSM 1, PSM 2, PSPO 1, SPS, PMP
Yıldız Teknik Üniversitesi İktisat Bölümü’nden mezun olduktan sonra yaklaşık 13 yıl boyunca T. Garanti Bankası, Fortis Bank ve Softtech / T. İş Bankası firmalarında Analist, Proje Yöneticisi, Program Yöneticisi pozisyonlarında rol aldı. 2016 yılından itibaren dahil olduğu Kurumsal ve Çevik Dönüşüm süreçlerinde Agile Studio bünyesinde Agile Coach olarak aktif görev aldı, ardından DevOps Birim Yöneticisi olarak sorumlu olduğu ekiplere liderlik etti. Bu kapsamda organizasyonel ve kültürel dönüşüm, kurumsal portföy planlama, süreç ve araç dönüşümlerinde katkıda bulundu; Scrum, Kanban ve Nexus ekiplerine takım koçluğu yaptı.
2019 yılı Haziran ayından itibaren ACM ailesine katılarak kariyerine Agile Coach olarak devam ediyor.